همشهری جوان

پاتوق دوستداران همشهری جوان

همشهری جوان

پاتوق دوستداران همشهری جوان

ای‌میل‌بازی روی ابرهای مایکروسافت



عضویت یک میلیون کاربر در عرض شش ساعت؛ Outlook.com را امتحان کنید!



از وقتی که بچه‌تر بودیم و کلاس‌ICDL می‌رفتیم، همیشه استاد گیر می‌داد که اسم یکی از نرم‌افزارهای بسته آفیس Outlook است و هر کسی باید آن را بلد باشد، برنامه‌ای ویژه مدیریت کردن ای‌میل‌ها و کارهایی شبیه به آن. اما هفته گذشته، زمانی که مایکروسافت نسخه جدید Outlook.com را معرفی کرد، آن‌قدر قابلیت‌های هیجان‌انگیزی در چنته داشت که رکورد چشم حسود بترکانی زد و تنها در عرض شش ساعت، یک میلیون کاربر جدید گرفت. برای همین نگاهی انداخته‌ایم به سرویس جدید تحت ابر (Cloud) مایکروسافت.    

سرعت بالا:
آوت‌لوک در وهله اول یک سیستم مدیریت ای‌میل است، مثل یاهو و جی‌میل. برای استفاده از آن نیاز به حساب کاربری جدید در مایکروسافت ندارید و اگر از کاربرهای Live، Xbox یا Hotmail باشید می‌توانید با اکانت‌های قبلی‌تان وارد آن شوید. نکته مثبت آوت‌لوک این است که مثل جی‌میل، حجم زیادی از اطلاعات (از جمله محتوای نامه‌های دریافتی) را در بارگذاری اولیه ذخیره می‌کند و بنابراین وقتی روی یکی از ای‌میل‌ها کلیک کنید، سه سوته برایتان باز می‌شود.  ضمنا مایکروسافت کمتر از گوگل خودش را درگیر ماجراهای سیاسی می‌کند و این نویدبخش عدم قطع دسترسی سرویس‌هایش در آینده نزدیک نسبت به سرویس‌های گوگل است.  


حجم نامحدود:
همه میل‌باکس‌ها فضای محدود دارند. این فضا در حال حاضر برای جی‌میل نزدیک ۱۰ گیگابایت است اما مایکروسافت می‌گوید فضای آوت‌لوک نامحدود است و خیال‌تان از بابت حجم راحت باشد. ضمنا اگر بخواهید فایل‌های بالا  ۲۵ مگابایت ارسال کنید، خود به خود به سیستم ذخیره ابری SkyDrive مایکروسافت وصل می‌شوید، فایل آنجا آپلود می‌شود و لینکش در ای‌میل ارسالی شما ضمیمه می‌شود. چیزی که در جی‌میل وجود ندارد.    

بازگردانی ای‌میل‌های پاک شده:
فرض کنید که حواستان نبوده و از سر عصبانیت، چند تا ای‌میل مهم را ناکار کرده‌اید. از سطل آشغال‌هم ریخته‌اید بیرون. پس همه چی تمام شده؛ مگر اینکه کاربر اوت‌لوک باشید! در این سرویس می‌توانید ای‌میل‌های نابود شده را هم بازیابی کنید. البته مدت زمانی که ای‌میل‌ها نگه داشته می‌شوند فعلا مشخص نیست، اما به هر حال این امکان در یاهو و جی‌میل وجود نداشت. یک نکته امنیتی باحال دیگر هم این است که اگر از کافی‌نت یا اینترنت دانشگاه بخواهید وارد اکانت‌تان شوید، لازم نیست که حتما پسورد وارد کنید و نگران دزدی اطلاعات‌تان باشید. کافی است از قبل شماره موبایل‌تان را به مایکروسافت بدهید تا این‌طور مواقع، یک پسورد موقتی پیامک کند و کارتان را راه بیندازد.  



    همشهری جوان ۳۷۲       امیرجلال‌الدین شوکتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد