همشهری جوان

پاتوق دوستداران همشهری جوان

همشهری جوان

پاتوق دوستداران همشهری جوان

راههایی برای بیشتر زنده ماندن موس




استاد موس رو خاموش کن!



چقدر پیش آمده که تمام شدن باتری موس و کیبورد وسط یک کار مهم بکاردتان؟ اکثر ما خاطره‌های بدی با این قضیه داریم. برای همین اینجا راه‌هایی را از چند منبع مختلف جمع کرده‌ایم که کمک می‌کنند دستگاه‌های بی‌سیم و خصوصا موس شما بیشتر زنده بمانند.


دور مشو دور مشو:
اول از همه اینکه تا می‌توانید فرستنده دستگاه را به گیرنده که همان یو‌اس‌بی متصل به کامپیوتر است نزدیک‌تر کنید. اگر گیرنده به پشت کیس وصل است، بهتر است آن را به کمک یک سیم رابط یو‌اس‌بی کمی بالاتر بیاورید و روی میز قرار دهید. این‌‌‌جوری در کنار بالا رفتن قدرت مانورتان، باتری بیشتری هم خواهید داشت؛ چرا که چیپ‌ست فرستنده انرژی کمتری از باتری می‌گیرد.


دوراسل با دوراسل، انرجایزر با انرجایزر:
سعی کنید برند باتری‌هایی که داخل دستگاه می‌اندازید یکی باشد. همچنین دو سه جفت باتری داشته باشید که شارژشان با هم یکی باشد. یعنی این‌طور نباشد که یکی از باتری‌ها خالی باشد و آن یکی پر. ضمنا داشتن باتری یدک کمک می‌کند که حتی در صورت بی‌شارژ شدن لنگ نمانید.


به دستگاه اوقات فراغت ندهید:
اگر موس و کی‌بورد شما قابلیت خاموش شدن در حالت بیکاری را ندارد، باید حواستان جمع باشد که بی‌خودی روشن نماند، خصوصا وقتی می‌خواهید کامپیوتر را خاموش کنید و بروید دنبال کارتان. برای این موضوع دو راه پیش رو دارید: راه اول این است که از برنامه‌های یادآوری مثل Task Scheduler خود ویندوز استفاده کنید و برنامه‌ای تنظیم کنید که قبل از خاموش شدن سیستم، به شما متنی حاوی اخطار خاموش کردن موس و کی‌بورد نشان دهد. اما راه بامزه‌تر و باحال‌تر این است که صدایی برای این اخطار ضبط کنید. مثلا با صدای خودتان بگویید «استاد موسو خاموش کن!». برای این کار از کنترل پنل ویندوز روی گزینه Sounds کلیک کنید و به تب Sounds بروید. اینجا دنبال گزینه Exit Windows بگردید و بعد از انتخاب آن، برایش صدای جدیدی در نظر بگیرید. با این روش هر وقت بخواهید سیستم را خاموش یا ری‌استارت کنید، این صدا را می‌شنوید.
یک نکته را هم لاجیتک به کاربران موس‌های بی‌سیمش پیشنهاد کرده که بد نیست در آخر آن را بگوییم. اینکه برای حفظ بیشتر باتری موس از موس‌پد‌های سفید و روشن استفاده کنید. این شرکت می‌گوید موس‌ها روی صفحات تیره یا شفاف نیاز به استفاده بیشتر از لنز جهت ارائه پرفورمنس مناسب دارند و همین قضیه در سه‌سوت باتری را خالی می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد