همشهری جوان

پاتوق دوستداران همشهری جوان

همشهری جوان

پاتوق دوستداران همشهری جوان

چهارم آبان ماه مایکروسافت ویندوز 8 را جش می گیرد

  بدی‌های ویندوز 8



از سه شماره پیش وعده دادیم که تا چهارم آبان ماه یعنی زمانی که مایکروسافت گفته «ویندوز 8 را جشن می‌گیرد» باکس ویژه‌ای برای این ویندوز جدید داشته باشیم و درباره‌اش صحبت کنیم. هفته قبل و قبل‌ترش از امکانات فنی جدیدش گفتیم و این شماره می‌خواهیم کمی غیبت کنیم. هفته بعد هم راجع به مقدمات و مواردی حرف می‌زنیم که برای مهاجرت به دنیای جدید مایکروسافت لازم‌تان می‌شود و باید آنها را بدانید.


خبری از ارتقای مجانی نیست:
شاید این موضوع برای ما ایرانی‌ها که اکثرا از نسخه‌های کرک شده استفاده می‌کنیم چیز خیلی مهمی نباشد، اما برخلاف گذشته که ارتقا به ویندوزهای بالاتر مجانی بود، این‌بار خبری از آپگرید رایگان نیست.  البته اگر از تاریخ 2 ژوئن تا زمان عرضه ویندوز 8، کامپیوتری با سیستم‌عامل ویندوز 7 بخرید، می‌توانید فقط با پرداخت 15 دلار ویندوزتان را آپدیت کنید. برای استفاده از مدیا سنتر هم باید هزینه اضافی بپردازید.


قید فایرفاکس و کروم را بزنید:
بنابه‌گفته موزیلا، روی نسخه‌ای از ویندوز 8 که با پردازنده‌های ARM کار می‌کند، یعنی ویندوز RT، فقط مرورگر اینترنت اکسپلورر می‌تواند به همه ویژگی‌های کلیدی سیستم دسترسی داشته باشد و دو مرورگر دیگر اصطلاحا قفل شده‌اند. گوگل گفته که از این موضوع اصلا خوشحال نیست.


لطفا دی‌وی‌دی نبینید:
در کمال ناباوری و با ابراز شرمندگی به فیلم‌بازها، مدیا سنتر اصلی ویندوز 8 قابلیت پخش دی‌وی‌دی ندارد! به نظر می‌رسد که مایکروسافت دوست نداشته هزینه‌های خرید لایسنس بابت پخش دی‌وی‌دی را بپردازد. برای همین اگر دوست دارید دی‌وی‌دی ببینید، باید سراغ پلیرهای دیگر بروید.


هر چه که نصب کنید مایکروسافت می‌فهمد:
شکی نیست که همه سیستم‌عامل‌ها سعی دارند اطلاعاتی راجع به کاربرشان به دست بیاورند. در این زمینه مایکروسافت هم از قافله عقب نمانده و هر چه که بخواهید روی ویندوز نصب کنید را به سرورهایش اطلاع می‌دهد. البته این برنامه در قالب یک ویژگی امنیتی به سیستم‌عامل اضافه شده که به وسیله آن شما را از نصب نرم‌افزارهای ناشناخته که ممکن است برای سیستم خطرساز باشند آگاه کند. اما مشکل اینجاست که پروتکلی که مایکروسافت از آن برای رد و بدل کردن اطلاعات استفاده کرده پروتکل SSlv2 است که ناامنی آن بارها محرز شده. این قضیه را هکر معروفی به نام Nadim Kobeissi متوجه شده و گفته که این موضوعی خطرناک برای شرکت‌های مهم و دولت‌هاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد