همشهری جوان

پاتوق دوستداران همشهری جوان

همشهری جوان

پاتوق دوستداران همشهری جوان

جست و جو های خاص گوگل





استاد همه‌چیزدون



گوگل می‌تواند کاری بیشتر از فهرست نتایج جست‌وجو انجام دهد. البته شاید قابلیت‌های تخیلی‌ای که در سایت‌های تخصصی هر کار پیدا می‌شوند را نداشته باشد اما به عنوان سایتی که صفحه خانگی اغلب کاربران عمومی است، ویژگی‌های به‌درد‌بخوری دارد. پس آنها را یاد بگیرید که عمرا خار نیاید و حتما به کار آید!
 

ماشین حساب گوگلی: سیستمی که پشتش نشسته‌اید ویندوزی نیست و نمی‌دانید ماشین حسابش کجاست؟ پشت اینترنت نشسته‌اید و حال ندارید ماشین حساب ویندوز را باز کنید؟ فدای سرتان! گوگل را باز کنید و فقط یک عملیات ساده ریاضی مثل 2+2 بنویسید تا ماشین حسابش باز شود. البته می‌توانید همان اول کار اصل چیزی که می‌خواهید حساب کنید را بنویسید تا یک دفعه به خود جواب برسید.
 

دستگاه تبدیل واحد :گوگل می‌تواند واحدهای مختلف را به هم تبدیل کند. برای باز شدن نرم‌افزار تبدیل واحد باید نماد دو واحد را به همراه کلمه to در وسط عبارت تایپ کنید؛ مثلا meter to mile یعنی تبدیل متر به مایل. برای تبدیل مستقیم واحد هم می‌توانید مقدار مورد نظر را قبل عبارت بنویسید؛ مثلا 500meter to mile یعنی «استاد 500 متر چند مایله؟».
 

تبدیل ارز: کارهایی مثل تبدیل نرخ ارزهای مختلف به هم را انجام می‌دهد؛ مثلا اگر می‌خواهید بدانید هر دلار آمریکا چند لیر ترکیه است، باید بنویسید usd to tl. یورو و پوند و باقی هم به همین منوال.
 

آب و هوا چطوره؟: خب، خوشبختانه کاری که باید کنید از آب خوردن هم راحت‌تر است. گوگل را باز کنید، کلمه weather (به معنی آب و هوا) را تایپ کنید و بعد اسم شهرتان را با انگلیسی بنویسید. مثلا weather tehran. اگر بعد از کلمه weather نام هیچ شهری را ننویسید، سایت سعی می‌کند موقعیت‌تان را تشخیص دهد و آب و هوای همان‌جا را نشان دهد. به شرطی که قابلیت‌هایی مثل do not track روی مرورگرتان فعال نباشد.
 

طلوع و غروب آفتاب:این هم ساده است. کلمه sunrise یعنی طلوع و sunset یعنی غروب. بعدشان هم باید اسم شهر را بنویسید. این سرویس در واقع یک‌جور سرویس اوقات شرعی هم هست و هر وقت بخواهید طلوع و غروب خورشید را بدانید به کارتان می‌اید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد