همشهری جوان

پاتوق دوستداران همشهری جوان

همشهری جوان

پاتوق دوستداران همشهری جوان

کدام ‌هارد اکسترنال برای شما مناسب‌تر است؟




همشهری جوان/شماره 387

 

برای پشتیبان‌گیری از سیستم، آرشیو کردن فیلم و موزیک یا جا‌به‌جایی حجم زیادی از اطلاعات،‌هارد‌های قابل حمل بهترین گزینه‌اند. البته شاید فلش‌دیسک‌ها خیلی قابل‌حمل‌تر باشند اما مشکل اینجاست که آنها فقط تا 128 گیگابایت ظرفیت دارند، یا اگر با ظرفیت‌تر هم باشند، به ازای هر گیگابایت باید کلی پول پیاده شوید. وب‌سایت سی‌نت چند‌هارد اکسترنال را مقایسه کرده که هر کدام‌شان به ازای هر گیگابایت، تقریبا 270 تومان قیمت دارند. ضمنا همه‌شان برای ارتباط از پورت USB 3 استفاده می‌کنند که یعنی در مقایسه ‌با هم‌خانواده‌های USB 2شان سریع‌ترند. مقایسه کلی را اینجا بخوانید و اگر دنبال نسخه دقیق‌ترش هستید، به این لینک سر بزنید:
http://tinyurl.com/d2uvs4y
 

 

راحتی جا‌به‌جایی
مقایسه بین پنج مدل Rocstor Lancer LX 500 گیگابایتی،Seagate GoFlex Satellite Mobile Wireless  Storage 500 گیگابایتی، Seagate Slim 500 گیگابایتی، Western Digital My Passport
2 ترا بایتی و  Western Digital My Passport Edge  500 گیگابایتی انجام شده. هرچند اغلب ما عادت‌داریم که هارد را همراه لپ‌تاپ حمل کنیم اما اگر به جمع‌وجور بودن دستگاه اهمیت می‌دهید، بدانید که همه این مدل‌ها تقریبا هم‌اندازه‌اند و به راحتی در جیب کت جا می‌شوند، اما مای‌پس‌پورت اج و سی‌گیت اسلیم از بقیه کمی باریک‌ترند. مای پس‌پورت معمولی با حافظه دو ترا بایتی‌اش کمی ضخیم‌تر است، گوفلکس ستلایت هم از همه ضخیم‌تر است و این موضوع از داشتن باتری و شبکه وای‌فای داخلی‌اش نشات می‌گیرد. لنسر ال‌ایکس هم جزو دسته ضخیم‌هاست اما محکم‌تر و با دوام‌تر است و ضمنا جدا از USB 3، پورت FireWire 800 دارد.
 

سرعت انتقال اطلاعات
همه این ‌هاردها در آزمایش‌های ترکیبی انتقال فایل و فولدر نتایج تقریبا یکسانی داشته‌اند اما دستگاه‌های وسترن دیجیتال با حدود سرعت 6 مگابایت بر ثانیه از بقیه جلوترند. از طرف دیگر سی‌گیت گوفلکس در رقابت با دستگاه‌های دیگر هنگام انتقال فایل‌های خیلی حجیم کمی کندتر می‌شود، اما توانایی استریم فایل‌های صوتی و تصویری به وسیله وای‌فای چیزی است که رقبا ندارند. ضمنا فراموش نکنید که به هر حال سرعت همه این دستگاه‌ها از سرعت‌ هارد‌های USB 2 که تا پیش از این داشته‌اید بیشتر است، به شرطی که کامپیوتر مبدا و مقصد هم از USB 3 پشتیبانی کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد