همشهری جوان

پاتوق دوستداران همشهری جوان

همشهری جوان

پاتوق دوستداران همشهری جوان

«پهلوان آواز» از نگاه قدیمی‌ها




مستند زندگی «حسین خواجه امیری» (ایرج) به بازار آمد



همشهری جوان/شماره 399/بهمن بابازاده

همین یک هفته پیش بود که در کنسرت پسرش باز هم آفتابی شد و به محض ورود به سالن برج میلاد، همه حاضرین به احترامش ایستادند و سالن یکپارچه به تشویق‌اش پرداخت. این استقبال و این محبوبیت چیزی نیست که یک شبه بشود آن را به دست آورد و تا این حد در نسل‌های مختلف آن را حفظ کرد و تداوم بخشید. پس احتمالا کاسه‌ای زیر نیم کاسه است.

 

خبری، اتفاقی، چیزی هست که باعث شده «حسین خواجه امیری» (ایرج) تا این حد محبوب بماند و این احترام و محبوبیت روز به روز هم بیشتر و بیشتر شود.
 

همین سوال باعث شده «داریوش باباییان» سراغ زندگی هنری این استاد آواز ایران برود و از آن رمزگشایی کند. حاصل همه این رمزگشایی‌ها هم شده مستند داستانی «پهلوان آواز» که چند روزی هست به صورت گسترده وارد بازار محصولات فرهنگی شده. قبل از خریدن این مستند سری به آرشیو موسیقی سایت‌های قدیمی بزنید و کمی در مورد آثار «ایرج» تحقیق کنید. «پرنده» را چند دور گوش کنید و «قصه زندگی» را بشنوید. اجازه بدهید مغزتان حسابی آماده شود و بعد این مستند را ببینید.
 

مستندی که با سه سال تاخیر روانه بازار شده. همین تاخیر باعث شده که خیلی‌ها معترض شوند که مجموعه‌ای با حضور این همه چهره، چرا بدون هیچ‌گونه تبلیغی در بازار منتشر شده. شاید برای همین هم باشد که خود ایرج درباره این اثر می‌گوید: «کاش قبل از فوت استاد خرم منتشر می‌شد!»

 

ولی به هر حال «پهلوان آواز» این روز‌ها به ویترین فروشگاه‌ها آمده و با یک طرح پوستر زیبا از جوانی‌های ایرج، نگاه هر بیننده‌ای را متوجه خود می‌کند و قطعا دیدنش خالی از لطف نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد