ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
خیلی«پر روحی»!
کافی است سر افطار کانالهای تلویزیون را برای دیدن سریالها بالا و پایین کنید؛ در یکی شیطان رفت و آمد میکند، در یکی ارواح پلاسند و در آن دیگری یک فرشته جولان میدهد! ژانر ماورایی، سریالهای مناسبتی رمضان امسال را قبضه کرده است؛ ژانری که با «او یک فرشته بود» و تیمی متشکل از سه «علیرضا» در مقام نویسنده، کارگردان و کارشناس مذهبی (کاظمیپور، افخمی و برازش) شروعی رویایی را تجربه کرد و در «اغما» چنان به اوج رسید که نام شخصیتهایش برای گوشه و کنایه، حتی هنوز هم در ادبیات سیاسی امروز استفاده میشود. فرمول موفق این دو سریال امتحان پس داده هر سال در یکی از شبکهها دوباره به کار میرفت و به خلق آثار ضعیفتری چون «روز حسرت» و «آخرین گناه» منجر شد.
اما امسال آثار ماورایی سه چهارم سریالهای ماه رمضان را تشکیل میدهند و درواقع رکورد بینظیری را به ثبت رساندهاند. علت اقبال اینچنینی صدا و سیما به ژانرماورایی چیست و چرا این افزایش کمیت، نه تنها منجر به بهبود کیفی آثار نشده، بلکه آنچه تا به حال به نظر میرسد نزول قابل ملاحظهای در تعداد مخاطب در انتظار این سریالهاست؟ در پرونده تلویزیون این هفته، به دنبال یافتن پاسخی برای این سوالها هستیم و در کنارش با خاطره اسدی نقش اول سریال شبکه یک گفتوگویی داشتهایم.
بقیه گزارش در ادامه مطلب...