همشهری جوان

پاتوق دوستداران همشهری جوان

همشهری جوان

پاتوق دوستداران همشهری جوان

وایمو هم داریم....




شبکه جدید و رایگان اینترنت محلی راه‌ا‌ندازی شد



همشهری جوان/شماره 390

در الکامپ امسال شبکه وایمو مبین نت که به صورت آزمایشی در چند نقطه کشور از جمله فرهنگ‌سرا‌ها و متروی تهران به کار گرفته شده، به صورت رسمی معرفی شد.
 

وایمو همان اینترنت بی‌سیم محلی رایگان است که به افراد این اجازه را می‌دهد تا با گوشی یا لپ تاپ و تبلت در محیط‌های باز مانند پارک‌ها و حتی خیابان‌ها به اینترنت وصل شوند و کارهای روزمره اینترنتی خود را انجام دهند. در حال حاضر در نقاط مختلفی مثل سینماها، مراکز خرید، فرهنگسراها، سرای محله‌ها، کتابخانه‌ها، بانک‌ها،دفاتر خدمات الکترونیک و مترو سرویس وایمو وجود دارد و در ایران هنوز در پارک‌ها و خیابان‌ها وجود ندارد شبکه وایمو در مکان‌های بسته در حال حاضر در 130 شهر به کار گرفته شده اما روزانه حداکثر 400 هزار کاربر دارد و احتمالا این تعداد به علت مطلع نبودن مردم از وجود شبکه وایمو در کشور است. و البته دلیل وجود نداشتن وایمو در فضا‌های باز کمبود تکنولوژی نیست و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید در این باره تصمیم بگیرد.
 

برای وصل شدن به شبکه محلی وایمو هم نیاز به مودم جدا نیست. با همان اتصال وای فای گوشی یا لژ تاژ می‌توان به شبکه وصل شد و از اینترنت استفاده کرد.
 

البته مدیر شرکت مبین نت با ابراز تاسف گفته به دلیل مشکلات ارزی و مالی گسترش شبکه وایمو کار آسانی نیست و به کندی صورت می‌گیرد اما تمام تلاشمان را می‌کنیم این شبکه در سرتاسر کشور پخش شود. و همه بتوانند از اینترنت وایمو استفاده کنند.
با اینکه سرعت شبکه وایمو هنوز کم است و از پهنای باند بالایی برخوردار نیست و مردم هم زیاد از وجود آن مطلع نیستند ولی تا به حال استقبال خوبی از این شبکه شده است و کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند بسیار فعال هستند و وایمو کاربر ثابت پیدا کرده است. امیدواریم این شبکه هر چه زودتر پیشرفت کند و به گفته مبین نت با حفظ کیفیت توسعه یابد. اگر شبکه وایمو با همین کیفیت توسعه یابد بسیار با صرفه‌تر از شبکه‌های دیگر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد