همشهری جوان

پاتوق دوستداران همشهری جوان

همشهری جوان

پاتوق دوستداران همشهری جوان

با لباس گرم‌کن!




ویندوز ۸ مایکروسافت معرفی شد: برای آپگرید آماده شوید

ویندوز ۸ عرضه نهایی شده و احتمالا بعد از یکی دو هفته به‌صورت غیرقانونی وارد ایران می‌شود. اگر خواننده آی‌تی‌باز بوده باشید، در سه شماره گذشته دیده‌اید که راجع به خوبی‌ها و بدی‌های این ویندوز جدید حرف زدیم و در حد فضایی که داشتیم بررسی‌اش کردیم. گفته می‌شود تغییر رابط کاربری در ویندوز ۸، بزرگترین تغییر ویندوز بعد از نسخه ۹۵ است. اگر علاقه دارید که زودتر از همه ویندوز هشتی شوید و سیستم را آپگرید کنید، این باکس را بخوانید تا برای مقدمات کار آماده شوید. احتمالا سوال اولتان این است که اصلا چند جور ویندوز ۸ راهی بازار می‌شود؟ در جواب‌تان مایکروسافت گفته که ویندوز جدیدش چهار نسخه رسمی خواهد داشت: ۸، ۸Pro، RT و Enterprise. این نسخه‌ها در قابلیت‌های نرم‌افزاری با هم تفاوت دارند. مثلا نسخه ۸ معمولی از همه ارزان‌تر است اما مدیاسنتر ندارد، آر‌تی همان نسخه‌ای است که کلی سروصدا کرده و مبتنی بر پردازنده‌های ARM است. این پردازنده‌ها به دلیل مصرف باتری کمتر غالبا روی تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند نصب می‌شوند و این به این معنی است که آر‌تی به درد تبلت‌ها می‌خورد. اینترپرایز هم نسخه سازمانی و شرکتی با دسترسی به همه امکانات است.


کامپیوترم باید چه مشخصاتی داشته باشد؟


اگر بخواهید از ویندوز ویستا یا هفت به ویندوز هشت آپگرید کنید، جدا از هزینه‌های مالی که به دلیل کرک‌شده بودن ویندوز‌ها اکثرا در ایران پرداخت نمی‌شوند، سیستم‌تان باید یکسری منابع داشته باشد. این منابع به صورت حداقلی از این قرارند: پردازنده یک گیگاهرتزی، حافظه موقت رم با حجم یک گیگابایت برای ۳۲ بیت و دو گیگابایت برای نسخه ۶۴ بیت، گرافیک دایرکت‌ایکس ۹ و فضای خالی هارد به میزان ۱۶ گیگ برای نسخه ۳۲ بیت و ۲۰ گیگ برای نسخه ۶۴ بیت. ضمنا برای اجرای رابط کاربری جدید ویندوز که احتمالا در نهایت از مترو به Modern UI یا Style UI تغییر نام می‌دهد، مانیتوری با حداقل رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸ نیاز است. اگر دوست داشته باشید که اپلیکیشن‌ها را به صورت دلخواه تغییر اندازه دهید، باید این رزلوشن حداقل ۱۳۶۶ در ۷۶۸ باشد.


فایل‌ها و تنظیماتم چه می‌شوند؟


 اگر کاربر ویندوز ایکس‌پی یا ویستا باشید، ممکن است بعد از آپگرید، بعضی از نرم‌افزارها دچار مشکل شوند. اما برای نرم‌افزارهای ویندوز ۷ قاعدتا نباید مشکلی پیش بیاید. ضمنا در مورد فایل‌ها و تنظیمات‌تان، اگر یوزر ویندوز ۷ و ویستا باشید، همه‌شان منتقل می‌شوند، اما اگر در حال استفاده از ویندوز ایکس‌پی هستید، فقط می‌توانید فایل‌های شخصی را انتقال دهید، نه تنظیمات سیستمی.

 

همشهری جوان ۳۸۱

امیرجلال الدین شوکتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد