همشهری جوان

پاتوق دوستداران همشهری جوان

همشهری جوان

پاتوق دوستداران همشهری جوان

بازی خیرخواهانه کانون هواداران دو تیم منچستر و رئال در تهران

ناصر‌خان فرگوسن






برای خواندن گزارش به ادامه مطلب بروید...

 

 

 



مهدی احمدی:هنوز دو ساعت به بازی مانده است. مسوولان مؤسسه خیریه دارالاکرام و پاکرایی - مدیر کانون هواداران منچستر یونایتد - در حال آماده کردن زمین برای برگزاری مسابقه هستند. آماده کردن زمین یعنی اینکه سالن تمیز باشد و زمان بازی مشکلی ایجاد نشود.
منچستری‌ها کم‌کم وارد می‌شوند. فرشاد یکتایی و احسان شهامتی‌فرد .از کرج برای این بازی آمده‌اند. بازیکنان منچستر از درج خبر برگزاری این مسابقه در روزنامه‌های صبح هم کلی ذوق کرده‌اند و مدام سر این موضوع با سرمربی تیمشان صحبت می‌کنند.
رئالی‌ها اما هماهنگ‌ترند و به صورت دسته جمعی وارد سالن می‌شوند. عرفان امامی - مربی ، بازیکن این تیم - توجه خاصی به نظم و انضباط دارد. جالب است که او یکی از بازیکنانش را به دلیل غیبت در یکی از جلسات تمرینی از فهرست رئال برای این بازی خط زده است: «این تیم فقط دو ماه است که تشکیل شده اما در همین مدت کوتاه به هماهنگی فوق‌العاده‌ و بسیار خوبی رسیده‌ایم.»

منچستری‌ها آرام‌آرام وارد سالن می‌شوند و به رختکنشان می‌روند.





تبلیغ نایک

توپ رو پاها بالا و پایین می‌پرد. چند نفر با لباس منچستر پشت به در رختکن ایستاده‌اند و روپایی می‌زنند. حیف که در رختکن باران نمی‌آید والا حتما قطرات باران روی توپ می‌خورد و به قسمت‌های مختلف اتاق پرت می‌شد. یکی از بازیکنان هیچ شباهتی به رونی ندارد اما ناخودآگاه منتظر هستی که یکدفعه رونی بچرخد و توپ را به دوربین بکوبد اما از این قرتی‌بازی‌های تبلیغاتی خبری نیست. اصلا خوب این تبلیغ نایک نیست. اینها بازیکنان کانون هوادارانند که در رختکن روپایی می‌زنند و می‌خواهند نشان دهند که اصلا استرس ندارند اما خودمانیم واقعا این بازی برایشان مهم است. آنها دو ماه است برای این بازی تمرین می‌کنند و مهم است که بازی را ببرند.





داورهای ضد رئال


یک ساعت مانده به بازی نخستین چهره‌های شاخص هم یکی یکی وارد می‌شوند. سعید مظفری‌زاده و مرتضی کریمی، داوران مشهور این مسابقه اولین کسانی هستند که وارد سالن دستگردی می‌شوند. این دو داور بین‌المللی فوتبال ایران که هر دو قبلا سابقه قضاوت فوتسال را داشته‌اند، از حرکت کانون‌های هواداری به شدت خوشحال و راضی به نظر می‌رسند. مظفری‌زاده خیلی راحت اعتراف می‌کند که منچستری است اما کریمی کمی دیر نم پس می‌دهد که منچستری نیست اما از رئال بدش می‌آید. او طرفدار بارساست!
حسین شمس نفر بعدی است. سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران ابتدا به رختکن منچستری‌ها می‌رود و برای آنها آرزوی یک بازی خوب می‌کند اما به نظر می‌رسد همین آرزو هم کری خواندن است، مخصوصا که آخر حرف‌هایش می‌گوید: «مطمئن باشید تیم من می‌برد.»
او پس از چند دقیقه کری‌خوانی برای منچستری‌ها به سمت رختکن تیم خودش می‌رود و گرمکنی را که برایش در نظر گرفته شده بود به تن می‌کند: «در روزهایی که هجمه انتقادات و متهم شدن فوتبالیست‌ها به بی‌اخلاقی به اوج رسیده، ثابت شد که این گروه اهل کار خیر هم هستند.» او خیلی خوشحال است که می‌خواهد جای بهترین مربی دنیا روی نیمکت بنشیند: «من از مدت‌ها قبل رئالی هستم و خوشحالم که امشب قرار است جای ژوزه مورینیو را روی نیمکت این تیم بگیرم.»





به افتخار کاپلو


برای کاپلوی ایران کلی تناقض هست. او دروازه‌بان استقلال بوده اما در تمرینات منچستر یونایتد شرکت کرده لقبش کاپلوست اما دوست دارد جای فرگوسن بنشیند. ناصرخان حجازی با همه این تناقض‌ها آدم کلا محبوبی است. وقتی وارد سالن می‌شود تازه متوجه می‌شویم که نصف آدم‌ها فقط به خاطر ناصرخان آمده‌اند.
پیش از شروع بازی هم پیراهن منچستر یونایتد منقش به نام و سال تولد ناصر حجازی از طرف کانون هواداران منچستر یونایتد به این اسطوره هدیه داده می‌شود و به این وسیله از او که روزگاری چند گام بیشتر با پیوستن به منچستر یونایتد فاصله نداشت، تقدیر می‌شود. آدم حسرت می‌خورد که این روزها نمی‌تواند مثل دانمارکی‌ها افتخار کند به حضور اشمایکل در منچستر. اگر حجازی به انگلیس رفته بود حتما ایرانی‌ها هم می‌توانستند در مورد بهترین دروازه‌بان تاریخ اولدترافورد حرفی داشته باشند.





خانم‌ها از این طرف


با تلاش‌های مدیریت کانون هواداران منچستر یونایتد، شرایط برای حضور بانوان هم مهیا شده و علاوه بر خبرنگاران و اعضای خیریه دارالاکرام، تعدادی از هواداران خانم منچستر یونایتد هم آمده‌اند تا بازی را نگاه کنند. آنها از طرفداران ناصر حجازی هستند و البته برای هر اتفاقی که در زمین رخ می‌دهد ذوق می‌کنند.
آرام‌آرام سالن دستگردی شلوغ می‌شود. رختکن منچستر یونایتد با حضور محمدرضا حیدریان و مجید لطیفی فوتسالیست‌های تیم‌ملی حال و هوای دیگری گرفته. در رختکن رئالی‌ها هم علاوه بر حسین شمس، مجتبی نصیری‌نیا، محمد کشاورز و احمد اسماعیل‌پور حضور دارند. کشاورز در همان چند دقیقه محبوبیت خاصی نزد رئالی‌ها پیدا کرده است. طرفداران رئال می‌دانند کشاورز می‌تواند حال قرمزها را بگیرد. طبق قرار بازیکنانی به این دوتیم دعوت شده‌اند که طرفدار تیم‌ها هم باشند. برای همین منچستر و رئال هر دو خالص خالص هستند، بدون حتی یک طرفدار بارسا، لیورپول یا حتی چلسی.دقیقا به همین دلیل هم هست که همه بازیکنان تیم‌ملی به مسابقه دعوت نمی‌شوند.
مجری مراسم ابتدایی بازی، محمدحسین میثاقی، گزارشگر صدا و سیماست که از قضا چند دقیقه قبل از شروع این بازی، بازی ازبکستان و کویت در چهارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را گزارش کرده.





آقای کاپیتان


به هرحال و با هر شرایطی که هست بازی پس از تقریبا نیم ساعت تأخیر و با سوت سعید مظفری‌زاده شروع می‌شود. برخلاف انتظار، رئال‌مادرید در همان ابتدای بازی 0-2 جلو افتاده اما منچستری‌ها با داشتن حیدریان باانگیزه نگرانی بابت ادامه کار ندارند.
کاپیتان با اخلاق سال‌های قبل تیم‌ملی، چه کولاکی می‌کند وسط زمین. او یک‌تنه منچستری‌ها را به سمت دروازه حریف پیش می‌برد و طوری تکنیک می‌زند که ناصر حجازی چند بار بگوید: «این پسر با این بازی‌ای که می‌کنه حیفه که خداحافظی کرده.» حیدریان برای عبور از یار مقابل خود فقط و فقط از دریبل و تکنیک استفاده می‌کند و آن‌قدر هم به کیفیت فنی خود ایمان دارد که حتی روی خط دروازه هم دست از یک پا دو پا زدن برنمی‌دارد. منچستر یونایتد با درخشش حیدریان بازی 0-2 باخته را 2-4 جلو افتاده. و در این میان محرابی - بازیکن جوان منچستری - به تنهایی سه گل وارد دروازه رئال مادرید کرده. حسین شمس و ناصر حجازی کلی از این بازیکن خوششان آمده؛ شاید همین روزها او هم خوشبخت شود.





ویوا منچستر


حجازی طبق اعتراف خودش برای اولین بار است که یک مسابقه فوتسال را از نزدیک تماشا می‌کند و از این بابت بسیار هیجان‌زده است. شور و حال بازیکنان همه را متعجب کرده. در همین گیرودار محمد کشاورز با یک حرکت انفرادی و یک ضربه پای چپ زیبا گل سوم رئال مادرید را به ثمر می‌رساند و دقایقی بعد مجید لطیفی گل بعدی منچستر را می‌زند تا بازی 3-5 به نفع قرمزها به پایان برسد.
رضا رجبی، حسین یاریار و حسین عبدی از تماشاگران شاخص این بازی هستند. سیروس دین‌محمدی و علیرضا اکبرپور - دو بازیکن آذری سابق استقلال - هم دقایقی در سالن حاضر شدند و با حجازی خوش و بش کردند.





گری بیل یا حجازی؟ مساله این است


«منچستر یونایتد پس از منتفی شدن حضور حجازی، دروازه‌بانی به نام گری بیل را به خدمت گرفت که یک دروازه‌بان سنتی بود اما حجازی هوش و نبوغ بیشتری داشت.» صدر این حرف‌ها را در مورد ناصرخان می‌گوید او حجازی را برتر از امثال الدعایه می‌‌داند و می‌گوید: «حجازی در بین دروازه‌بان‌های امروزی شبیه کاسیاس است.» صدر در گذشته هوادار چلسی بوده اما هر چه خواستیم از زیر زبانش بکشیم که در حال حاضر طرفدار چه تیمی است اسمی نمی‌گوید.
آن طرف‌تر محمد کشاورز - ستاره تیم‌ملی فوتسال - در کنار حسین شمس و محمدرضا حیدریان نشسته و در مورد بابک معصومی حرف می‌زنند.
او می‌گوید معصومی مثل لنس آرمسترانگ است، دوچرخه‌سوار آمریکایی و فاتح چند دوره توردوفرانس که سرطان را شکست داده: «بیماران سرطانی با دیدن این افراد باید روحیه بگیرند و به آینده امیدوار باشند. جای بابک خیلی خالی بود. پا به توپ شدن امثال او و مهدی شعبانی می‌تواند دلگرمی خاصی برای بیماران سرطانی باشد.»





آقا بشین


بازی به قدر کافی منچستری‌ها را تخلیه انرژی نکرده و آنها کماکان مشغول روپایی زدن هستند. در رختکن رئال مادرید اما فقط عرفان امامی مربی - بازیکن این تیم حضور دارد. امامی دانشجوی رشته تربیت بدنی است و پس از پایان این مسابقه، حرف‌های جالبی برای زدن دارد: «به نظرم بازی خیلی خوبی انجام دادیم و بعد از نیمه اول آقای شمس از من پرسید که چند وقت است که کنار هم تمرین می‌کنید که ما هم گفتیم دو ماه، در حالی که تیم منچستر از اول سال تمریناتشان را شروع کردند؛ ضمن آنکه ما سه گل زدیم که دو گلش را تیم کامل خودمان بدون حضور کشاورز و اسماعیل‌پور به ثمر رساند؛ چون این بازیکن‌ها همان موقع از سر تمرین آمده بودند و خیلی خسته بودند.»
این بازی هر چه بود با تمام اتفاقات خوب و جالبش تمام شد اما سیامک پاکرایی و بهنام مددی از ادامه‌دار بودن چنین حرکاتی خبر می‌دهند: «مطمئن باشید دیدارهایی پرستاره‌تر و بزرگ‌تر از اینها در راه است و کانون هواداران منچستر یونایتد در این زمینه باز هم پیشگام خواهد بود.» تمام هزینه‌های این مسابقه توسط باشگاه فولاد ماهان سپاهان تامین شد و عواید حاصل از آن هم به موسسه دارالاکرام حضرت ابوالفضل (ع) اختصاص پیدا می‌کند.

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام داداشی چطری؟چه خبرا؟موفق باشی.بایبای

قربونت داداشی. اگه میگفتی کدوم داداشی هستی خوب میشد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد